resan

Vår resa ser ut som följande...

Flyg till Frankfurt
buss till Idar-Oberstien där vi bor två nätter
buss till Heitersheim där vi bor två nätter
under två dagar åker vi till Basel för att gå på mässa
sedan väntar en sista resdag mot Frankfurt och sedan hem till Göteborg

Det ska bli så roligt med denna resan och jag hoppas att vi får ut maximalt av allt. =)

En vänlig men bestämd uppmaning: skicka mig inga mms eller ring mig under tiden lördag-torsdag, det kommer kosta mig en massa pengar som jag hellre spenderar på annat ;)

Nu ska jag fixa det sist här hemma, och sedan ska jag möta min första reskamrat på stationen, och imorgon kommer fler...

Bloggen uppdateras om en vecka med roliga reseberättelser!

Torsdag

Igår bunkrade jag upp med diverse som ska göra mig bättre...
Så snart blir det frukost med te, juice, kiwi och nybakat bröd.

Solen skiner och det verkar bli en fin dag. Tyvärr visar väderrapporterna att det inte är särskilt mycket vår nere i Tyskland och Schweiz...men då får man väl tänka "det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder" ja ja. VI får nog kul ändå, även om lite värme och sol verkligen inte hade skadat!

Idag ska jag städa lite, packa klart och ikväll möta min vän på stationen. =)

pyntat

Kry är jag ju inte...men jag blir lite rastlös av att vara hemma. Så nu har jag fixat det lilla påskpynt jag vill ha...

fjunig kyckling, handmålade urblåsta ägg och Anton Bergs chokladägg

handgjorda rakubrända ägg

Eläääände!
Idag måste jag stanna hemma från praktiken. Har superont i halsen, kan knappt prata, är kokhet varvat med iskall...

Jag har ju inte tid att vara sjuk!!

Imorgon kommer min nattgäst inför resan och jag måste ut och handla lite mat...men det får bli efter mer vila, te och alvedon.

SUCK.

matchat

Nämen titta vad som fanns i en påse...som bara råkade följa med mig hem.

en ny trasa som mamma skulle sagt... ;)

...så ser jag hur väl den matchar mitt senaste nagellacksinköp

Match!

Tisdag

Hoppsan, redan tisdag...
Fick en lite kortare dag på praktiken idag för det finns inte en massa för mig att göra hela tiden.
Men eftersom jag inte känner mig helt kry är det skönt att vara hemma nu.

Har ju verkligen inte tid att vara sjuk nu!! Det är bara 4 dagar till Basel-resan!
Så här ska det kureras. Honungsvatten, te, glass, vad som helst som kan lindra halsen.
Sömn är nog inte fel det heller...så ikväll blir det tidigt i säng.

Ska packa lite smått, kul kul kul med en resa!

mitt nya handbagage ;)  väskor är toppen, och när man hittar en ny, för ett nytt ändamål, är det bara att slå till!

Söndag

Idag har jag varit en sväng i kyrkan...alldeles för längesen sist.
Därefter en promenad hemåt i vårvädret...med tusen tankar kring klassresan som startar på lördag.
Massa praktiskt att ordna med, vad kostar det att ringa/sms:a från utlandet, köpa biljett till flygbussen, packa, vilken väska passar som handbagage, ny musik till iPoden behövs, en bra bok måste med, godis och frukt till resan...

Redan på torsdag får jag nattgäst inför resan, så jag gissar att denna veckan kommer att rusa iväg ännu snabbare än vanligt.

Idag blir det god fylld kyckling till middag igen, och tillsammans med favoriterna One Tree Hill och Gossip Girl blir det perfekt. Senare är det ju sista Beck-filmen också, den givna söndagsfilmen ;)

Helg

ostfylld kycklingfilé, potatisgratäng och vitlökscreme
vinet Basilisk

Det är härligt med helg!! Lata dagar med god mat och solskenspromenader...
Idag blev det en glass i solen, och det var verkligen vårvärme ute.

Nu tittar A på Star Wars medan jag underhåller mig med att läsa bloggar. ;)

Torsdag

Var som sagt ledig från praktiken idag...vad väljer jag att göra då? Jo, storstäda!
Tråkigt, men oj så skönt. Vilken befrielse att få slänga en massa gammalt skräp.

Nu har jag precis gjort det sista för dagen, torkat golven och det är en härlig doft av äppelblom i hela lägenheten. =)

Imorgon blir det praktik igen, innan det är dags för helg igen!! Så skönt.

Snart kommer A hem, och då ska vi packa om och åka över till Hisingen...detta ständiga flyttande ;)

Onsdag

Idag har det återigen varit en underbar vårdag...
Tyvärr har man ju suttit inne, men det har ändå varit en bra dag!

Tyvärr var guldsmeden på praktiken sjuk, så jag fick sitta själv i verkstaden, men då blev det ju arbete med lite egna saker.
Så här är dagens påhitt...

Imorgon blir jag hemma eftersom guldsmeden är sjuk och designern ska vara planerat ledig. Hoppas, hoppas att vädret är bra imorgon också, för då ska jag vara ute!!

Tisdag

Härliga vårdag!!
Idag cyklade jag med solglasögon på till praktiken. Så härligt!

Jag fick skissa på ett halsbandshänge som jag ska börja tillverka imorgon. Hjälp...
Sedan fick jag följa med på diverse ärenden som också hör till när man har en guldsmedsbutik.

Nu är jag hemma och ska bara som vanligt ha en lugn kväll.

Måndag

Ny vecka, nya händelser...
Idag har jag varit första dagen på min nya praktikplats. Dagen blev ganska kort då det inte fanns så mycket för mig att göra...men imorgon blir det nog en heldag tror jag.
Det verkar ganska bra i alla fall, och jag tror att de här två veckorna kommer att svischa förbi.

Nu är det en lugn och skön kväll hemma i soffan. Ska snart koka lite te, och bara njuta av en kväll utan plugg. Det är nästan det bästa med praktiktiden, att man inte har en massa skolarbete att göra på kvällarna.

Lördag

Kvällens middag igår. Panerad kycklingfilé, ugnsstekta potatisklyftor, vitlök och ört-creme, sallad på tomat, mozzarella, olivolja och rostade solrosfrön.
Till efterrätt en chokladkaka med vaniljfyllning och chokladglass till.

Friday on my mind

Vaknade upp till ett vitt landskap, och min första tanke var att gå ut och skotta!! Så jag fångade den idéen direkt, sprang omkring och samlade kläder från lite olika garderober, och sedan gick jag ut, innan jag hann ångra mig ;)

Mamma och pappa kommer ikväll, och i eftermiddag anländer också A efter lite ändrade planer. Så ikväll lagar vi middag till resenärerna.

Nu ska jag sätta igång med efterrätten...

hemma i kylan

Här kommer man hem till ett tomt hus. Så ensam man kan känna sig...
Snälla mormor och morfar hämtade mig på stationen och de hade även med sig lunch till mig!! Tack!

Efter lunchen drog jag iväg på mammas cykel. Handlade åt farmor och åkte sedan hem till henne och frostade ur hennes frys.

Nu är jag hemma och snöovädret har hittat hit. Jag sitter uppkrupen i soffan med raggsockar, morgonrock och fleecefilt. Det är kallt!!

Imorgon kommer mamma och pappa hem, och det ska bli roligt att träffa dem. Är så avundsjuk på deras härliga resa till Rom...

Torsdag

På tåget hem mot småland. En god Espresso House-frukost i magen, sippar på juicen, surfar och lyssnar på skön loungemusik.
Nu väntar två Gossip Girl-avsnitt i datorn på mig, perfekt att spendera tiden med. Då går resan som en dans. =)

Dahls Bakeshop

Det var så skönt att bara sitta ner och ta en kaffe, okej det blev en biskvi också ;)
Skön loungemusik spelades, och jag var nästan ensam på hela caféet. Så det var riktigt rofyllt!

Måndag

SItter på tåget hem från skolan. Vi fick sluta lite tidigare och det tackade man ju inte nej till.
Tyvärr krockar det med att A inte är hemma när jag kommer med tåget, så jag får vänta på honom på stan.

Tror det får bli ett cafébesök för mig, en kaffe kanske kan pigga upp mig lite. En huvudvärk kommer smygande och jag är otroligt trött, men jag måste orka plugga lite ikväll. Så en kaffe får det bli!!

På lunchen idag gick jag en promenad, och det var helt underbart väder. Solen sken och fåglar kvittrade. Det finns så många fina trävillor i Falköping, så jag brukar bara gå runt och drömma om att bo i något av dem...

mums

I ett regnigt Göteborg var det skönt att sjunka ner i de sköna fåtöljerna och bara njuta av det goda.

Söndag

Jobbet igår gick bra, det var inte alls lika hektiskt som förra helgen då jag jobbade. Så det passade mig lite bättre, skönt när man hinner ta några sekunder mellan varje kund och bara tänka och andas ;)

Utgången igår blev inställd hastigt och lustigt. Så det blev inget Falköping för mig...tråkigt men samtidigt skönt att bara vara hemma.
A och jag lagade lax, potatisklyftor och romsås...vi zappade runt bland tv-kanalerna lite, surfade på internet och spelade Buzz. En lugn och skön kväll var vad jag behövde.

Nu väntar jag på att A ska vakna, för idag har vi en brunch inplanerad. Vi har bestämt oss för Espresso House i NK-huset. Hoppas att någon skön soffa är ledig, sen ska vi bara sitta där och njuta av en ledig söndag.
Vi har båda en del att plugga, men det skjuter vi framför oss... ;)

middag

Nu har vi avnjutit en god middag. Idag blev det karré, vitlökskroketter och beanaissås. Tillsammans med vinet Casillero del Diablo.

Friday!!

Nu är det fredagsfeelings.

Jag väntar på A som ska komma hem från skolan alldeles strax. =)
Ikväll blir det god middag med vin, och vi blev så sugna på drinkar när vi pratade om sommar och semester igår, så vi köpte lite sommar på flaska ;)

Återkommer med matbilder senare under kvällen. Nu är det helg!!

glädjeshopping

Idag blev det lite spontanshopping, två härliga kjolar, en mascara och ett snyggt nagellack. =)

pizzakväll

Nu har vi precis ätit hemmagjord pizza...mmm
Vi myser med tända ljus, och jag känner att denna lediga dagen verkligen var behövlig för mig. Känns lite lättare att ta tag i de resterande dagarna på denna veckan nu...

Ikväll ska jag se förtsa programmet av Leila på landet, typiskt att det är samtidigt som Grey's Anatomy....men det blir lite för mycket av "mina" program enligt A. Så efter Leila blir det nog en film.

Onsdag

Tiden räcker inte till. Det är bara, vakna, pendla, skolan, pendla, plugga, äta, sova....

Jag har dock en paus idag, men då ser ju lägenheten ut som om det varit ett krig här...suck. Just nu vill jag bara vara ledig, gå promenader i solsken och bara njuta. Men det kommer väl en tid för det också, hoppas jag.

Nu ska jag strax äta lite, och sedan ta tag i något av allt som finns att göra här hemma.

vår 2008

lördagsnatt

Ikväll har jag haft tjejkväll med M och L. Vi började kvällen med bio. Män som hatar kvinnor.
Ingen av oss hade koll på vad som väntade, ingen av oss hade läst boken...
Filmen var superbra! 5av 5.
Hemsk, spännande, bra, gripande...ja, riktigt, riktigt bra. Man gick därifrån med ont i magen och bultande hjärta. Mycket att ta in.

Sedan fortsatte vi kvällen här hemma med hårslingning. Tripp, trapp, trull, satt vi så att M gjorde L's hår och jag fixade M's. Och sist fick jag i mitt. Det är därför jag sitter här nu..har precis duschat ur färgen, och väntar på att håret ska torka. De har precis gått, och deras blev super så jag hoppas på samma resultat!
Hårfärgning har alltid blivit till ett nattjobb för mig och M, så detta är inget ovanligt. ;)